Az Operaház fantomjacímű musical szerzője szerint a pajkos kísértet abban lelte örömét, hogy papírkupacokat helyezett el váratlan helyeken.
Például színházi szövegkönyveket vitt el, és szép kupacba rakta azokat egy homályos szobában – mondta a zeneszerző, hozzátéve, hogy végül papot hívtak, ez pedig meggyőzte a szellemet, hogy hagyja el a XIX. századi ingatlant.
A brit lap felidézi, hogy Sir Cameron Mackintosh színházi producer, aki Lloyd Webberrel is dolgozott együtt, 1989-ben a Miss Saigon premierje előtt kísértet jelenlétét érezte a londoni Királyi Színházban. Mackintosh szerint a színház igazgatója azt mondta, hogy van egy állandó kísértetük, a Szürke Ruhás Ember.
Az Operaház fantomját három évvel korábban mutatták be. A címben szereplő fantom valójában nem kísértet, hanem egy zeneszerző, akinek az arca eltorzult, ezért a párizsi Opera alatti katakombákban rejtőzik.