A személyes bankszámlanyitás előnyei
Nem véletlen, hogy sokan döntenek ma is a bankfiókban történő számlanyitás mellett, hiszen ez a lehetőség számos pozitívumot hozhat magával.
Személyes kapcsolat a bank munkatársaival
Ha a bankszámlanyitás érdekében megjelenünk a bankfiókban, egy ügyintéző mindenben a segítségünkre lesz: ez nem merül ki abban, hogy összeállítja a kérelmünket, hiszen feltehetünk neki bármilyen kérdést a számlatípusokkal, a választott számlával kapcsolatban, de akár az egyéb szolgáltatásokról is érdeklődhetünk. Ha kezdők vagyunk még a pénzügyek területén, a bank alkalmazottai beállíthatják nekünk a csoportos beszedési megbízásokat is, így a jövőben a rezsi fizetésével sem lesz semmilyen teendőnk.
Az is lehet, hogy erre a támogatásra egyáltalán nincs szükségünk, mégis szeretjük, ha valaki foglalkozik velünk: ha ez a helyzet, akkor a személyes számlanyitás a nekünk való megoldás.
Azonnal megtudjuk, ha valami nem stimmel
A számlanyitásnak kevés akadálya van, ennek ellenére felmerülhetnek olyan nem várt problémák, melyeket a bankfiókban egyszerűen tisztázhatunk. Lehet, hogy lejárt a személyi igazolványunk, vagy még nem töltöttük be a 18. életévünket, törvényes képviselőnk pedig nincs jelen: ezekre a hiányosságokra az ügyintéző azonnal felhívhatja a figyelmünket.
Nem kell értenünk az okoseszközökhöz
Az online bankszámlanyitás egyik feltétele egy okostelefon megléte, melynek segítségével bescannelhetjük az igazolványainkat, esetleg elkészíthetjük az azonosításunkhoz szükséges szelfit. Ha nem bízunk ezekben a kütyükben, akkor a bankfiókban gyorsan és egyszerűen mindent elintéznek helyettünk.
A személyes bankszámlanyitás hátrányai
Természetesen nem véletlen az, hogy egyre többen választják az online bankszámlanyitás lehetőségét, hiszen ezzel összehasonlítva a régi módszer több fronton is alulmarad.
Időt veszítünk
A személyes számlanyitás összességében meglehetősen időigényes folyamat: meg kell jelennünk a bankfiókban, ki kell várni a sorunkat és a dokumentumok kitöltése, az adatok felvétele és ellenőrzése is elvehet az értékes időnkből, arról nem is beszélve, ha a munkahelyünk nem rugalmas, akár egy szabadnapot is fel kell áldoznunk az új bankszámla kedvéért.
Nem mindegy, mikor érkezünk
A bankfiókok természetesen korlátozott nyitvatartási idővel működnek, így rendszerint hétköznap munkaidőben van lehetőségünk ügyeinket intézni. Ha mi inkább esténként vagy a hétvégén érünk rá, nem lesz egyszerű dolgunk: ilyen esetekben a bármikor elérhető online bankszámlanyitás lehet a nekünk való megoldás.
Kedvezményektől eshetünk el
Számos pénzintézet szeretné ügyfeleit arra ösztönözni, hogy ügyeiket online intézzék, ezért az ilyen módon történő számlanyitáshoz sokszor kedvezmények – például meghatározott ideig tartó ingyenes számlavezetés – kapcsolódnak. Ezektől a lehetőségektől természetesen elesünk akkor, ha a bankfiókban nyitjuk meg új számlánkat.
Személyes kapcsolat a bank munkatársaival
Igen, ez a pont az előnyöknél is szerepelt, nem is véletlenül: különbözőek vagyunk, így amíg sokan kimondottan szeretnek személyes kapcsolatot létesíteni a banki ügyintézőkkel, másnak ez inkább stresszt és idegességet okoz. Ha nem tudunk vagy nem szeretünk gyors döntéseket hozni, nem vagyunk magabiztosak az ilyen szituációkban, akkor az online bankszámlanyitás lesz a nekünk való megoldás.
Csak rajtunk áll, hogy mit választunk
A banki ügyek intézése során a jelenlétünk az esetek túlnyomó részében kizárólag rajtunk múlik. Ha fontos nekünk a személyes törődés, ha komfortosabbnak érezzük azt, hogy egy hozzáértő ügyintéző rögzíti a kérelmünket, akkor a számlanyitást személyesen is lebonyolíthatjuk, ha azonban a gyorsaság, az egyszerűség és a kényelem élvez elsőbbséget, próbáljuk ki az online számlanyitás lehetőségét.
Ez a cikk egy fizetett promóció, támogatott tartalom, megrendelője a K&H Bank Zrt. A cikkben hivatkozott termék vagy termékek részletei és feltételei a K&H Bank személyes ügyfélpontjain és honlapján (www.kh.hu) érhetőek el.